El dia 5 d’octubre de 2016 l’advocat Daniel Vosseler va presentar al programa “8 al dia amb Josep Cuní” l’Associació Accidents de Trànsit Abans i Després, de la qual és assessor jurídic. La junta directiva de l’Associació Accidents de Trànsit Abans i Després està formada per lesionats gravíssims que han patit sinistres molts greus.
Aquesta associació va sorgir arran de la sinistralitat que hi ha al nostre país en matèria de trànsit i pel fet que les normes jurídiques d’aquest país sempre s’han dedicat a la prevenció però no es tenen en compte les repercussions que l’accident té en la vida de la persona que ha sofert l’accident (amputacions, tetraplegies…) o pel fet que no es té a la família de la persona que ha mort en un accident de trànsit com a víctima.
L’advocat Daniel Vosseler va reconèixer que el fet que hagués sorgit l’associació era una mala notícia en el sentit que si en aquestes altures s’havia de crear una associació per internar regularitzar tot el desgavell que hi ha en el món del trànsit alguna cosa no anava bé.
Després de preguntar-li sobre la convivència que hi ha a la ciutat entre cotxes, bicicletes, peatons, motocicletes, etc., l’advocat Daniel Vosseler va explicar que no hi ha hagut prevenció, dret preventiu, i que la societat té un problema d’ètica. No hi ha normes jurídiques per protegir els motoristes i va reclamar que els ciclistes haurien de tenir assegurança obligatòria per les situacions d’indefensió que es donen.
També s’haurien de millorar infraestructures i fer inversions coherents. Va recalcar també que la sinistralitat a Barcelona és brutal i que està molt poc penat el fet de matar una persona en un accident de trànsit.
Les persones que vulguin apropar-se a l’associació es podran posar en contacte a través de la pàgina web i rebre suport psicològic de persones que hagin sofert patologies del mateix tipus per facilitar la recuperació.
Per finalitzar, l’advocat Daniel Vosseler va fer latent que les dades de trànsit s’han de mirar pels grans sinistres i no només per la mortalitat, s’ha de millorar la seguretat vial com per exemple amb cursos de reciclatge, va recordar que hi ha molt per fer i va denunciar que costa molt canviar les normes jurídiques i són molts els aspectes que es resolen als jutjats i no a la càmeres legislatives.