El juny del 2013 al programa “8 al dia amb Josep Cuní” es va parlar sobre la denuncia d’uns conductors indignats per uns semàfors amb càmeres per captar als cotxes que passessin en vermell, donat que els conductors entenien que hi havia un afany recaptatori.
Un any després, el 7 de juliol de 2014, es va convidar a l’advocat Daniel Vosseler arran de diversos pronunciaments judicials que posaven en dubte que les fotografies fetes per aquest radar fossin una prova legal, tot i ser els ajuntament els responsables de les instal·lacions.
L’advocat Daniel Vosseler va explicar que aquestes càmeres no eren radars i per tant no estaven sotmeses al control meteorològic al que si que estaven sotmesos els radars. Per tant, va afirmar que tots els aparells, com les càmeres objecte del debat, que no portessin el control meteorològic donarien lloc a sancions nul·les, per no respondre al principi de veracitat. L’advocat va comentar que mentre els alcoholímetres tenen un control meteorològic les càmeres no i per tant ningú pot acreditar el bon funcionament, fet que porta a poder anul·lar la multa.
L’advocat va reconèixer que s’hauran posat moltes sancions per haver passat en àmbar i va aclarir que no es tracta de trànsit si no de mobilitat i que respon als pressupostos municipals i per tant el que es recapta no va destinat a prevenció i seguretat vial com passaria si fos de trànsit si no que respon a un pressupost municipal de sancions que s’aprova anualment.
L’advocat Daniel Vosseler va recalcar que el que fa falta és que el conductor tingui les garanties de que efectivament s’ha saltat el semàfor en vermell, donat que aquestes càmeres redueixen efectivament la sinistralitat, i que no es pot emparar la dinamització d’aquesta mesura amb una llei de fa trenta anys.
Per concloure, l’advocat va avançar que la mobilitat al centre de les ciutats patirà una reforma total.